roligaste och värsta dagen!

Jag vet inte ens var jag ska börja och om jag ska skratta eller gråta. Men här kommer min tisdag. NJUT!:
Vaknar upp och ser att det snöar och att det är massa snö på marken. Går och väcker Xavier med den glada nyheten (för honom). Jag ska nu köra honom till skolan, och det är ju okej tänker jag. jag är ju svensk och tog till o med mitt körkort när det var en meter snö.
det jag inte tänkte på var att dom inte har vinterdäck på bilarna i london och att dom inte plogar, saltar eller grusar särskilt bra. Det tog oss en halvtimma att köra en sträcka som vanligtvis tar 7 min. alla körde som sniglar.
Sedan skulle jag gå till college. det var väldigt halt och dom skottar itne trottoarena här , så det va tungt att gå. för det är liksom 4 + grader. kan det ens snöa då? ja, det verkar ju så.
går och skrattar åt alla bilar som fastnade överallt. det stod helt stilla. helt kaos i hela sutton.
På eftermiddagen var det ju sedan min tur att köra bil för att hämta xavier. och jag tänkte att om han slutar fyra så borde det ju räcka om jag startar kl kvart i tre. jaaadu, där hade jag fel..
efter en halvtimma har jag inte ens kommit ut på vägen. så jävla mkt bilar och dom rörde sig inte en meter. efter två timmar så säger mamman att dom går och hämtar honom hos en kompis och jag ska bara tänka på att ta mig tillbaka. men hur ska det gå till? jag har nu tagit mig ca 20 meter och har inte ens passerat en enda korsning.
Tillslut kommer jag fram till korsningen till lilla byn Belmont och tänker att jag är assmart som kör in där och vänder. just det, För att komma in i belmont kär man över en liten smal bro som är en uppförsbacke. tror ni inte att jag fastnar där!!! jag får panik och kan inte röra mig en cm med bilen.  HELVETE. ringer och gråter till mamman. tillslut så kommer det en kille som puttar på bilen så jag kommer upp, puh..
jag rullar nedför backen och sedan ska jag abra svänga vänster för att åka runt och fastnar då igen!!! jag tror jag dör. då bara brister det. står där aslänge innan tre killar kommer och puttar och säger hur jag ska göra.
svänger bilen runt hörnet och fastnar typ ingen då får jag nog och bara parkerar bilen och går gråtandes därifrån till min kompis som bor på den gatan:P hahah hon tror typ att ngt allvarligt har hänt när jag säger : " I can´t come home" och storgråter.
mamman ringer och säger att jag kan lämna bilen och gå hem. jag blev så lättad. men fan ,m jag måste ju hämta den imorn.
kommer hem och xavier har fått gå i två timmar i snön. stackars pojke! kocken kan inte heller komma till oss för hon ahr fastnat , så det fanns ingen amt i huset.
Så hela familjen och jag gick till Belmont och åt indiskt :) det va så grymt trevligt. Sedan skulle vi även köra hem min lilla ford focus som va (tur nog) parkerad precis utanför resturangen.
fy, va rolgit det va. det gick bra ända tills vi kommer till vår gata. hah, då fastanr vi. mamman körde. jag, pappan och Louis puttade på bilen hela vägen till grinden. Vi har nog itne skratatt så mkt på länge.
En minnesvärd dag!!
Får se hur det blir imorgon. Skolan kommer nog vara inställd. den blir alltid inställd när det kommer snö . men herregud, fattar inte att england inte fattar att dom kommer få snö varje år nu, så dom får fan förbereda sig lite bättre!
HÄRLIG DAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0