skolorna är stängde pga lite snö

för tredje gången på tre månader är jag nu påväg att bli förkyld igen. Hatar mitt immunförsvar. men det är väl itne så lätt att hålla sig frisk när man är runt snoriga barn hela dagarna.
Hade lite ledigt igårkväll för xavier var på ngn danskonsert med några kompisar. Skönt att jag fick en lugn kväll. jag hade planerat att skypa lite och kolla på tv. men så blev det inte. Klockan åtta kunde jag inte hålla ögonen öppna längre och gick och la mig. sov alltså 11 timmar inatt. men är lika trött för det. dumma förkylning.
vaknade inte ens när tre skrikande pojkar kom hem igårkväll runt elva.
Skolorna har varit stängda här sen i tisdags. Så igår fick xavier hem två kompisar som skulle sova över. herregud. men det är roligt att bara för att man är au pair åt en av dom så tyr sig all till en. så har inte fått så mycket ledig tid. det värsta var när jag skulle klä dom innan dom skulle på konserten. det enda dom skulle göra var att inte bli snöiga och stå i hallen och vänta. tror ni inte att det första dom gör är att slänga sig ut i snön. tillslut gav jag upp och lät dom hålla på.
imorse väckte dom mig kl sju och ville ha frukost. så det blir full rulle idag också.härligt! hoppas att jag slipper gå ut idag. Igår fick nämligen jag och louis vandra till stan för att handla mat till familjen.
hoppas kocken kan komma hit idag så vi får lite mer mat!
Have a nice day.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0